۱۳۹۵ آبان ۱۳, پنجشنبه

قانون های آژانس حمل نقل+ آشنایی با شغل کارمند آژانس مسافربری

 قوانین آژانس مسافربری + آشنایی با شغل کارمند آژانس مسافرتی


نخستین آژانسحمل نقل در ایران در سال 1319 شروع به کار کرد

آژانس مسافربری انواع زیادی دارد، که هر آژانس حمل نقل می تواند یکی یا میکسی از آژانس را داشته  باشد.

افرادی که می خواهند تحصیلات دانشگاهی مرتبط با شغل آژانس مسافرتی را داشته باشند، می توانند در رشته مدیریت گردشگری در دانشگاه علمی و کاربردی و یا رشته مدیریت جهانگردی در سایر دانشگاه ها تحصیل کنند.


بازار کار و آینده شغلی کارمند آژانس مسافرتی:

ويژگی های آژانس مسافرتی,کارمند آژانس مسافرتی,آژانس مسافرتی

کارمند آژانس مسافرتی با داشتن سرمایه و شرایط تاسیس، می تواند آژانس مسافرتی راه اندازی کند


کارمند آژانس مسافرتی می تواند در انواع آژانس های مسافرتی اعم از کوچک و بزرگ کار کند. با کسب تجربه بیشتر می تواند به سمت های مدیریتی و نظارتی مانند مدیر تورها، مدیر آژانس و … ارتقا یابد. همچنین در صورت داشتن سرمایه و سایر شرایط تاسیس، می تواند آژانس مسافرتی راه اندازی کند.

در خصوص وضعیت بازارکار و استخدام کارمند آژانس مسافرتی اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد. وضعیت آژانس های مسافرتی در کشور، با توجه به رونق کم صنعت گردشگری، چندان مطلوب نمی باشد. شاید در ظاهر تعداد آنها زیاد باشد، ولی تعداد کمی آژانس های فعال و حرفه ای در بین آنها می توان یافت.


میزان درآمد کارمند آژانس مسافرتی:
در مورد میزان حقوق و درآمد کارمند آژانس مسافرتی آمار درست و دقیقی در دسترس نیست. در بیشتر آژانس ها برای کارمندان یک حقوق ثابت در نظر گرفته شده و به ازای تعداد فروشی که انجام دهند، به آنها پورسانت می دهند. معمولا آژانس هایی که خیلی فعال و قوی نیستند، تعداد کمی کارمند استخدام کرده و با پرداخت حقوق کم، بدون هیچ مزایا و بیمه ای، از آنها انتظار دارند کار چندین نفر را انجام دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر